قطب علمی دولت پژوهی

آغاز فعالیت قطب علمی دولت پژوهی در دور جدید

۲۳ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۱۲۷۰ اخبار و رویدادها
تعداد بازدید:۵۱۹
آغاز فعالیت قطب علمی دولت پژوهی در دور جدید
آغاز فعالیت قطب علمی دولت پژوهی در دور جدید
نخستین جلسه قطب علمی دولت پژوهی در دور جدید فعالیتها روز یکشنبه مورخ ۹۸/۱۱/۲۰  با حضور اعضا در دفتر مدیر قطب برگزار شد.
در این جلسه ابتدا دکتر احمدوند معاون آموزشی دانشگاه و مدیر قطب دولت پژوهشی گزارشی از  چگونگی تصویب قطب از مجاری قانونی ارایه کرده و گفتند خوش بختانه این قطب  به واسطه حضور استادان صاحب نام و شاخص علوم سیاسی و روابط بین الملل کشور از میان دهها قطب دیگر  واجد شاخص ها و معیارهای اعلامی وزارت عتف شد و با ابلاغ وزیر محترم علوم ، تحقیقات و فناوری به دانشگاه علامه طباطبائی رسمیت یافت. در ادامه تاکید کردند که حال که با همت دوستان قطب تجدید و تمدید شده اینک نوبت حفظ، تداوم و ارتقای آن است، چیزی که  از طریق تهیه برنامه منسجم و اجرای آن حاصل خواهد شد. در ادامه دکتر دهقانی فیروز آبادی معاون پژوهشی دانشگاه و عضو قطب علمی،  مهمترین مسئله قطبها را مشکلات مالی عنوان کردند و تاکید کردند اگر بتوان از سوئی مشکلات بودجه ای را در تعامل با حوزه مالی حل کرد و از سوی دیگر در تعامل با سایر دانشگاههای همکار راههایی برای توزیع و کاهش هزینه ها پیدا کنیم، کار با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت. سپس دکتر حاج یوسفی استاد دانشگاه شهید بهشتی و عضو قطب دولت پژوهی بر وجود راه های مختلف و متنوع برای فعال کردن هرچه بیشتر قطب تاکید کردند و گفتند مثلا می توان فعالیتهایی که در حوزه دولت پژوهی در دانشگاههای همکار انجام‌ می شود را  از طریق قطب هویتمند کرد و هر کدام از اعضای قطب تعدادی از پایان نامه ها و رساله های خود را به بحث دولت اختصاص دهند. این کارها می تواند تولیدات علمی قطب را افرایش دهد. در ادامه خانم همایونی کارشناس قطبها گزارشی از وضعیت قطت دولت پژوهی در مقایسه با سایر قطبهای دانشگاه ارائه کردند. دکتر کوهکن مدیر اجرایی قطب نیز تاکید کردند که رمز توفیق قطب برگزاری نشستهای مستمر حداقل فصلی یک بار است  و سوق دادن همه فعالیتهای اعضا به سمت برنامه های مصوب قطب است.
    در انتها از نتایج مباحث  مقرر شد.
۱.  مجموعه فعالیتهایی که در حوزه دولت در دانشگاه انجام شده است را گردآوری و گزارش عملکرد قطب تا کنون را ارایه نمایند.
۲.  مدیر اجرایی قطب فرمی را به نام اعضای قطب تهیه و در آن از اعضا درخواست شود تا برنامه های سال ۹۹ خود را بر اساس برنامه سالانه قطب  به وزارت عتف ارایه دهد. 
۳. مقرر شد با پیگیری از معاونت محترم پژوهشی دانشگاه نسبت به تخصیص بودجه واصله از وزارت عتف و بودجه تخصیصی دانشگاه معادل بودجه وزارت عتف پیگیری لازم به عمل آید. بخصوص که مشکلات بودجه ای می تواند تهدیدی جدی برای حیات قطب به عمل اید. ماهیت چند دانشگاهی قطب و حضور  اعضای شاخص از دانشگاههای شهید بهشتی، خوارزمی، گیلان و علامه طباطبائی می طلبد تا مشکلات بودجه ای به سرعت حل و فصل شود. 
۴. در اسرع وقت  نسبت به نوع فعالیت قطب از وزارت عتف استعلام شود. آیا برنامه قطب صرفا باید توسط اعضای قطب اجرا شود  یا می توان از استادان دیگر نیز بهره برد، یا اینکه افراد غیر عضو برای همکاری در اجرای برنامه ها باید به عضویت وابسته قطب درآیند؟
 

نظر شما :